من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

از ورود به سایت شما تا خرید اقلام، تجربه تجارت الکترونیک مشتریان شما باید لذت بخش و یکپارچه باشد. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ساخت یک وب سایت ارائه شده است.

۱. مدل کسب و کار تجارت الکترونیک خود را تعریف کنید.

کسب و کار خود را در نظر بگیرید. شاید شما از یک فروشگاه فیزیکی به کسب و کار دیگری روی آورده‌اید. چه چیزی می‌فروشید؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند؟

 

با تعریف مدل کسب و کار خود شروع کنید:

 

 

  • کسب و کار به مشتری (B2C): رایج‌ترین مدل، که در آن یک کسب و کار محصولات یا خدمات را مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشد. 

 

  • تجارت به تجارت (B2B) : کسب و کارها محصولات یا خدمات خود را به سایر کسب و کارها می‌فروشند.

 

  • مشتری به مشتری (C2C): بازارهای آنلاینی که مصرف‌کنندگان را برای تبادل و فروش کالا یا خدمات به هم متصل می‌کنند. 

 

  • مشتری به کسب و کار (C2B): افراد کالاها یا خدمات خود را به شرکت‌ها می‌فروشند. 

 

 

و در صورت وجود موارد زیر، نحوه‌ی ارسال محصولات خود را نیز در نظر بگیرید:

 

 

  • فروش مستقیم به مصرف‌کننده (D2C): محصولات خود را مستقیماً و بدون کمک عمده‌فروشان یا خرده‌فروشان به مشتریان بفروشید.

 

  • ارسال مستقیم : یک فروشگاه (وب‌سایت) راه‌اندازی کنید تا مشتریان بتوانند با کارت اعتباری یا پی‌پال پرداخت کنند و از تأمین‌کننده‌ای که موجودی و بسته‌بندی را مدیریت می‌کند، خرید کنند. کسب‌وکارهای ارسال مستقیم سریع و ارزان هستند.

 

  • عمده فروشی: محصولات را به صورت عمده و با تخفیف از خرده فروش خریداری کنید.

 

  • برچسب سفید: نام و برند خود را روی یک محصول ژنریک که از توزیع‌کننده خریداری می‌کنید، قرار دهید.

 

  • برچسب خصوصی: یک تولیدکننده را استخدام کنید تا محصولی را تولید کند که منحصراً توسط شما فروخته شود.

 

  • اشتراک: محصولاتی مانند غذای حیوانات خانگی یا جعبه‌های سبزیجات تازه را به صورت ماهانه یا هفتگی به مشتریان وفاداری که راحتی را در اولویت قرار می‌دهند، تحویل دهید.

 

 

 

۲. یک پلتفرم تجارت الکترونیک انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای میزبانی وب‌سایت خود انتخاب کنید. در اینجا سه سازنده وب‌سایت تجارت الکترونیک محبوب برای بررسی آورده شده است:

 

 

  • Shopify : Shopify محبوب‌ترین پلتفرم نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) است زیرا قوی و استفاده از آن آسان است. ابزارها و ویژگی‌های افزونه زیادی وجود دارد که امکان فروش دراپ شیپینگ و فروش چندکاناله را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و فراتر از آن فروش داشته باشید.

 

  • Wix : به عنوان یک سازنده وب‌سایت، Wix یک روش کشیدن و رها کردن آسان دارد که قالب‌ها و ویژگی‌های طراحی قابل تنظیم زیادی را ارائه می‌دهد. برای استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک، باید به یک طرح پولی ارتقا دهید. Wix تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را دارد، مانند ردیابی سفارشات، فروش چندکاناله و ابزارهای افزونه.

 

  • BigCommerce : این پلتفرم تجارت الکترونیک توسط شرکت‌های نرم‌افزاری در سطح سازمانی استفاده می‌شود و قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی‌های قدرتمندی مانند ابزارهای سئو و فروش بین‌المللی را نیز فراهم می‌کند.

 

 

 

۳. شروع به سفارشی‌سازی وب‌سایت خود کنید.

حالا، یک قالب برای وب‌سایت خود انتخاب کنید. سبک‌های مختلف قالب، رنگ‌ها و سبک‌های فونت، تجربه مشتری شما از وب‌سایت را تغییر می‌دهد، بنابراین هنگام طراحی سایت خود این نکته را در نظر داشته باشید. ممکن است بخواهید یک توسعه‌دهنده وب یا طراح گرافیک را برای ساخت سایت خود استخدام کنید تا حرفه‌ای‌ترین زیبایی‌شناسی و عملکرد را داشته باشید، اگرچه این کار اغلب هزینه بسیار بیشتری نسبت به ساخت یک سایت توسط خودتان دارد.

 

شاید استفاده از یک خودکار و کاغذ برای ترسیم چارچوب کلی یا یک نمای کلی از ناوبری وب‌سایتتان مفید باشد. گنجاندن این عناصر را در نقشه راه خود در نظر بگیرید:

 

 

  • صفحه اصلی (آنچه مشتریان ابتدا خواهند دید)

  • صفحات دسته‌بندی، شامل صفحه محصول برای مرور و انتخاب

  • صفحات سبد خرید و پرداخت

  • درباره ما (شما که هستید، چه چیزی می‌فروشید، ماموریت برند شما)

  • اطلاعات تماس

  • موتور جستجو در سایت شما

  • فرم اشتراک ایمیل

  • اطلاعات حقوقی، مانند شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی

 

 

برای الهام گرفتن، وب‌سایت‌های رقبای خود را بررسی کنید . وقتی احساس راحتی کردید، شروع به آزمایش پلتفرم برای سفارشی‌سازی فروشگاه آنلاین خود کنید. باید مطمئن شوید که کاربران می‌توانند به راحتی در فروشگاه مجازی شما حرکت کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنند، برای یک حساب کاربری ثبت نام کنند و اقلام را به سبد خرید خود اضافه کنند.

 

این پروژه یک ساعته با راهنما، دستورالعمل‌های گام به گام برای ایجاد یک سایت Shopify را ارائه می‌دهد:

 

۴. فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

وقت آن است که محصولات خود را در صفحه بارگذاری کنید. عکس‌های باکیفیت از محصولات و توضیحات محصول مطابق با برند، به محصولات شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوند. اگر محصولات گسترده‌ای دارید، می‌توانید صفحه را به دسته‌های مختلف، مانند رنگ، طرح یا نوع محصول، تقسیم کنید. می‌توانید به مشتریان اجازه دهید تا محصولات را بر اساس قیمت، محصولات جدید یا رتبه‌بندی مرتب یا فیلتر کنند.

 

با فرض اینکه محصولات اولیه خود را آماده کرده‌اید، باید روش‌های ارسال و پرداخت را آماده کنید تا از خدمات دقیق و مناسب به مشتریان اطمینان حاصل شود. موجودی شما باید با آنچه در وب‌سایت موجود است مطابقت داشته باشد و روش پرداخت باید به حساب بانکی کسب‌وکار شما متصل باشد. می‌توانید به راحتی یک پردازنده پرداخت را در سایت‌هایی مانند Shopify یا با افزونه‌های خارجی مانند Square یا Stripe راه‌اندازی کنید.

۵. وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

بعد از اینکه وب‌سایت خود را نهایی کردید، آماده راه‌اندازی است! برای جذب مشتری، بازاریابی دیجیتال را آزمایش کنید . پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید تا تصاویر سبک زندگی محصول یا خدمات خود را منتشر کنید. این فرصتی است تا آنچه را که خلق کرده‌اید با جهان به اشتراک بگذارید.

 

تبلیغات اولیه با استفاده از پست‌ها یا تبلیغات حمایت‌شده می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما و نفوذ به مخاطبان هدفتان کمک کند. تبلیغات گوگل و فیس‌بوک می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک کنند تا در روزهای اولیه خود، توجه و دیده شود، در حالی که بازاریابی محتوا (مانند ایمیل و خبرنامه) می‌تواند دنبال‌کنندگانی برای شما ایجاد کند.

 

با این دوره آموزشی گوگل، مهارت‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای راه‌اندازی کسب و کارتان تقویت کنید:

 

هزینه ایجاد یک وب‌سایت تجارت الکترونیک چقدر است؟

ایجاد یک وب‌سایت تجارت الکترونیک لزوماً گران نیست. می‌توانید ابتدا یک سایت ساده بسازید و سپس بعداً آن را با یک طراح یا توسعه‌دهنده بهبود دهید. برای شروع ناب، در اینجا آنچه نیاز دارید آمده است:

 

 

  • پلتفرم تجارت الکترونیک: یک طرح پایه Shopify ماهانه 39 دلار است و هر آنچه را که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید، ارائه می‌دهد  با این نوع پلتفرم‌های همه کاره، می‌توانید تنها در عرض چند ساعت یک وب‌سایت کاملاً کاربردی ایجاد کنید.

 

  • میزبانی دامنه و نام: برخی از پلتفرم‌ها شامل گزینه نام دامنه و میزبانی هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به خرید جداگانه آنها دارند. هزینه یک دامنه می‌تواند به اندازه ۱ دلار در سال باشد، در حالی که میزبانی می‌تواند از چند دلار تا ۷۰۰ دلار در ماه متغیر باشد.

 

 

وقتی کسب و کارتان شروع به فروش و سودآوری کرد، ممکن است بخواهید طرح‌های برندسازی خود را ارتقا دهید، به یک طرح Shopify معمولی بروید یا با یک توسعه‌دهنده برای طراحی یک وب‌سایت کاملاً سفارشی از ابتدا همکاری کنید. با این حال، افزونه‌های زیادی برای بهبود Shopify به صورت رایگان در دسترس هستند.

نکات طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک

همانطور که برای فروش محصولات و خدمات از طریق سایت خود آماده می‌شوید، این نکات را در نظر داشته باشید تا از فروشگاه آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید.

نظرات مشتریان را نمایش دهید.

ارسال نظرات مشتریان در سایت خود را آسان کنید تا بازدیدکنندگان جدید سایت بتوانند تصمیمات خرید آگاهانه‌ای بگیرند. بررسی محصولات می‌تواند اعتبار برند شما را بهبود بخشد و فروش شما را افزایش دهد. طبق گزارش مرکز تحقیقات اشپیگل، بررسی‌های آنلاین می‌توانند نرخ تبدیل سایت را 270 درصد افزایش دهند 

از تصاویر آماده استفاده کنید.

در حالی که تصاویر محصول می‌توانند به مشتریان بالقوه کمک کنند تا قبل از خرید، ویژگی‌های یک محصول فیزیکی را ارزیابی کنند، ممکن است متوجه شوید که استفاده از تصاویر استوک می‌تواند وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، تصاویر استوک با کیفیت بالا می‌توانند راهی مقرون به صرفه برای انتقال زیبایی‌شناسی، ارزش‌ها و ماموریت برند شما بدون نیاز به استخدام یک عکاس حرفه‌ای باشند.

در هر صفحه وب، فضای سفید قرار دهید.

فضای سفید، که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می‌شود، به فضای خالی بین یا اطراف عناصر طراحی یا محتوا در یک صفحه وب اشاره دارد. گنجاندن فضای سفید می‌تواند خوانایی سایت شما را هنگام پیمایش صفحات توسط بازدیدکنندگان بهبود بخشد، یک سلسله مراتب بصری بین عناصر ایجاد کند، به زیبایی‌شناسی مدرن کمک کند و به کاربران کمک کند تا اطلاعات را راحت‌تر پردازش کنند.

سئوی تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشید.

شیوه‌های سئوی تجارت الکترونیک ، مانند استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در سراسر متن سایت یا بهبود معماری آن، می‌تواند به سایت شما کمک کند تا بدون استفاده از تبلیغات پولی، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی اینترنتی کسب کند. علاوه بر این، سئوی تجارت الکترونیک شما را قادر می‌سازد تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید و آنها را به سمت خرید سوق دهید.

یک حضور آنلاین قوی ایجاد کنید.

علاوه بر سایت تجارت الکترونیک خود، برای افزایش دیده شدن و آگاهی از برند، باید حضور آنلاین داشته باشید. این می‌تواند شامل ایجاد حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی، ارتباط با اینفلوئنسرها و بازاریابان وابسته ، میزبانی رویدادهای آنلاین مرتبط با پیشنهادات شما، همکاری با سایر برندها و مشارکت در جوامع آنلاین باشد.

از روندهای تجارت الکترونیک مطلع باشید.

در تمام مراحل سفر تجارت الکترونیک خود، ایده خوبی است که روندهای تجارت الکترونیک را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید سایت خود را به‌روزرسانی کنید تا منعکس‌کننده آنچه مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند، باشد. این روندها شامل فناوری‌های جدید تجارت الکترونیک، تجربیات کاربری بهتر، استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتر و استفاده پیچیده‌تر از داده‌ها برای تصمیم‌گیری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.