من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

برندسازی خلاقانه و بهینه‌سازی فنی موتور جستجو (سئو) ممکن است تلاش‌های متضادی به نظر برسند، اما حرفشان درست است: متضادها جذب می‌کنند! مثلاً نمک و فلفل را در نظر بگیرید. یا کره بادام زمینی و ژله. کسی پاپ کورن و ام اند امز را می‌داند؟ مانند برخی از بهترین زوج‌های پویا، برندسازی و سئو کاملاً جدا از هم عمل می‌کنند، اما وقتی با هم ترکیب شوند، حتی بهتر و قدرتمندتر می‌شوند. یک استراتژی آگاهی از برند، کسب و کار شما را نه تنها در موقعیتی قرار می‌دهد که ترافیک ارگانیک را جذب کند، بلکه با مخاطبی که درگیر برند شماست، ارتباط و تبدیل ایجاد کند.

برای مشاوره سئو سایت در رشت با خجسته وب تماس بگیرید

سئو برای برندسازی چیست؟

سئو برای برندسازی، رویکردی مبتنی بر داده برای تقویت برند شما به صورت آنلاین است. هدف، قرار دادن پیام‌ها و دارایی‌های برند شما در موقعیتی است که بر اساس آنچه مخاطبانتان جستجو می‌کنند، برای آنها جذاب باشد. بهینه‌سازی برند، پتانسیل رتبه‌بندی در جستجو را افزایش می‌دهد تا بتوانید توجه و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.

سئو برای برندسازی از طریق فرآیندهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی و بررسی حضور رقبای شما در وب، شکاف‌های موجود در صنعت شما را مشخص می‌کند تا رتبه‌بندی مطلوبی برای کسب و کار شما در نتایج جستجو به دست آورد. هرچه در جستجو بیشتر دیده شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. با متناسب‌سازی محتوای خود برای بیان ارزش‌ها و اهداف آنها، کسب و کار شما این فرصت را دارد که با سئو، تأثیری به یاد ماندنی ایجاد کند و آگاهی از برند را افزایش دهد.

چرا باید برندسازی را با در نظر گرفتن فرصت‌های سئو پیاده‌سازی کنید؟

بدون سئو، حتی بهترین برندها هم نمی‌توانند در معرض دید مخاطبان ارگانیک قرار بگیرند. به همین ترتیب، اگر هویت برند شما به اندازه کافی قوی نباشد که اعتماد را برانگیزد، برجسته شدن در رتبه‌بندی جستجو، کمکی به افزایش نرخ تبدیل نمی‌کند. سئو و برندسازی باید در کنار هم کار کنند تا دسترسی و تأثیر برند شما را تقویت کنند.

از زاویه دیگری هم می‌توان به این موضوع نگاه کرد: موتورهای جستجو نتایج را بر اساس عوامل کلیدی رتبه‌بندی مانند تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد (EEAT) نمایش می‌دهند. از نظر گوگل، اگر به سوالات جستجوی کاربران پاسخ دهید و کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را در آن بگنجانید، تخصص لازم برای ارائه ارزش به سوالات مرتبط را دارید. و برندسازی در راستای همان ماموریت عمل می‌کند. به هر حال، اعتبار و اعتماد برای شهرت یک برند بسیار مهم هستند.

سئو برای برندسازی را به عنوان یک کوپن یا کد تخفیف در نظر بگیرید که پیشنهادات ویژه فروشگاه مورد علاقه‌تان را برجسته می‌کند. ممکن است در ابتدا کوپن شما را جذب کند، اما احتمالاً جو، تجربه و وسعت محصولات ارائه شده است که شما را به گشت و گذار در آن ترغیب می‌کند. به طور مشابه، سئو قلابی برای ترافیک ارگانیک است. با استفاده از کلمات کلیدی که مخاطبان شما بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و شکاف‌های صنعت با آنها شناسایی می‌شوند، محتوای شما شانس بهتری برای رتبه‌بندی و جذب کاربران به سایت شما به صورت ارگانیک دارد.

اگر در ایجاد استراتژی آگاهی از برند تازه‌کار هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهره‌برداری از سئو برای برندسازی، راهنمای بهینه‌سازی برند Blue Compass را بررسی کنید. برای شروع، به جایگاه فعلی برند خود نگاهی بیندازید. کاربران چگونه سایت شما را پیدا می‌کنند؟ پس از کلیک روی سایت شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟ آیا سایت شما در صدر رتبه‌بندی‌های جستجو و در صدر ذهن مشتریان بالقوه قرار دارد؟ در اینجا نحوه سنجش موفقیت برند شما با سئو آورده شده است.

چگونه موفقیت برند را پیگیری می‌کنید؟

هیچ معیار اختصاصی برای عملکرد برند وجود ندارد، اما رفتار کاربر می‌تواند اثربخشی استراتژی آگاهی از برند شما را نشان دهد. به عنوان مثال، کلمات کلیدی و منابع ترافیک نشان می‌دهند که کاربران چگونه برند شما را کشف می‌کنند، در حالی که معیارهای درون صفحه‌ای مانند تبدیل‌ها و مدت زمان بازدید، مشخص می‌کنند که کدام منابع کاربران را با برند شما درگیر نگه می‌دارند.

نسبت دادن بازدیدکنندگان سایت یا یک کمپین محتوای موفق به هر تلاش برندسازی خاص دشوار است، اما با استفاده از داده‌های خود، می‌توانید بین خطوط را بخوانید تا ببینید آیا هویت برند شما آنطور که می‌خواهید طنین‌انداز می‌شود یا خیر.

 

کلمات کلیدی

ابزارهای موتور جستجو مانند کنسول جستجوی گوگل، کلمات کلیدی که کاربران را به سایت شما می‌آورند را آشکار می‌کنند. اگر ادغام کلمات کلیدی بخش اصلی استراتژی آگاهی از برند شما بوده است، می‌توانید بررسی کنید که آیا عباراتی که استفاده می‌کنید واقعاً توجه را به سایت شما جلب می‌کنند یا خیر. اگر کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به سایت شما می‌آورند، کلمات کلیدی نیستند که در تلاش‌های برندسازی و سئو خود برای آنها بهینه‌سازی کرده‌اید، می‌توانید از این داده‌ها برای تغییر استراتژی خود به منظور انعکاس اصطلاحاتی که کاربران معمولاً با برند یا صنعت شما مرتبط می‌دانند، استفاده کنید.

برای مثال، یک کسب و کار متخصص در مانیکور، پدیکور و سایر خدمات اسپا ممکن است از کلمه کلیدی مانند "سالن ناخن" در نام تجاری خود یا در کل پیام رسانی برند خود استفاده کند. اما کنسول جستجوی گوگل نشان می‌دهد که کاربران بیشتری با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با "اسپا" سایت این کسب و کار را پیدا می‌کنند. از آنجایی که این نشان می‌دهد که هم مخاطب و هم گوگل، کسب و کار را به عنوان یک اسپا به جای یک سالن ناخن می‌شناسند، ادغام کلمه "اسپا" در پیام رسانی خود هوشمندانه خواهد بود. با انجام این کار، کسب و کار در موقعیت بهتری برای دسترسی به مخاطبان خود در جستجو قرار می‌گیرد، ارزش واضحی را به الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل منتقل می‌کند و پیام رسانی مداومی را به عنوان یک اسپای محلی برای کسب شناخت و اعتماد ارائه می‌دهد.

 

معیارهای درون صفحه‌ای

معیارهایی را که میانگین زمان صرف شده در سایت شما یا در یک صفحه خاص را نشان می‌دهند، ارزیابی کنید. اگر کاربران برای خواندن محتوای شما و پیمایش در سایت شما وقت می‌گذارند، احتمالاً با آنچه شما می‌گویید درگیر شده‌اند. این تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد به نفس برند شماست که به واقعیت تبدیل شده است، و گوگل نیز با رتبه‌بندی بالاتر محتوای سایت شما در نتایج جستجو، آن را تشخیص می‌دهد.

 

ترافیک ارگانیک

ردیابی تجزیه و تحلیل سایت خود با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Google Analytics 4 به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید چه مقدار از ترافیک شما از طریق جستجوی ارگانیک در مقابل کانال‌های پولی مانند رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات گوگل می‌آید. ترافیک ارگانیک بالا نشان می‌دهد که شما از طریق حضور قوی در جستجو، مخاطب را جذب کرده‌اید، که نشانه خوبی از موفقیت سئو برای برندسازی است.

 

ترافیک مستقیم

به همین ترتیب، افزایش ترافیک مستقیم نشان دهنده کاربرانی است که مستقیماً با تایپ کردن در وب‌سایت شما یا بازدید از سایت شما از طریق یک نشانک در مرورگر خود، شما را جستجو می‌کنند. اگر شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک مستقیم به سایت خود هستید، کاربران تخصص شما را تشخیص می‌دهند و به اندازه کافی به اعتبار شما اعتماد دارند که مستقیماً شما را جستجو کنند. وقتی کاربران برند شما را برای یک محصول یا خدمات خاص به یاد می‌آورند یا مرتباً به برند شما به عنوان یک منبع تکیه می‌کنند، این نشانه‌ای است که تلاش‌های سئو و برندسازی شما به طور کامل هماهنگ شده‌اند تا نام شما را به روشی به یاد ماندنی مطرح کنند. این نشان دهنده سطح بالایی از آگاهی از برند است و سایت شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که تبدیل‌های معناداری ایجاد کند.

 

عبارات جستجوی برنددار

یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد کسب و کار شما از طریق بهینه‌سازی برند به سطح بالایی از آگاهی رسیده است، افزایش کلمات کلیدی برند است که با موفقیت کاربران را به سایت شما جذب می‌کند. کلمات کلیدی برند نشان دهنده کاربرانی است که به طور خاص از طریق موتورهای جستجوی خود به دنبال کسب و کار شما هستند. ترافیک بیشتر در نتیجه این کلمات کلیدی برند به این معنی است که شما توجه و شناخت مخاطبان خود را جلب کرده‌اید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.