همان طور که گفته شد، تگهای HTML با برجسته کردن مباحث مهم، ساختاربندی محتوا را برای کاربران و برای گوگل مشخص میکنند. پس گوگل متوجه میشود پاراگراف یا پاراگرافهای زیر یک هدینگ به چه موضوعی اختصاص دارد و باید این محتوا را برای کدام عبارات سرچ شده نمایش دهد. همچنین کاربران با دیدن یک هدینگ ممکن است آن را جذاب نبینند و ترجیح دهند که از آن گذشته و در عوض یک هدینگ دیگر که برایشان جذابتر است را مطالعه کنند. به این ترتیب در وقت خود صرفهجویی خواهند کرد. اما معمولاً دلیل اصلی استفاده تگهای هدینگ در متن، کمک به سئو سایت است.
برای سفارش سئو سایت در لاهیجان با خجسته وب تماس بگیرید
تأثیر مستقیم تگ های تیتر بر سئو
کلماتی که در تگهای هدینگ به کار میروند به نوعی میتوانند کلمات کلیدی صفحه به شمار روند؛ چراکه نشان دهنده مباحثیاند که شما در آن صفحه در مورد آنها صحبت کردهاید. پس از همین رو در سئو سایت نقش مهمی خواهند داشت. اگر گوگل درک بهتری از ساختار صفحه داشته باشد، محتوای آن را با عبارات جستجوی بازدیدکنندگان در موتور جستجو در گوگل مطابقت میدهد. کمک به گوگل، کمک به خود شماست. رتبه سایت شما بهبود مییابد.
تأثیر تگ های تیتر غیرمستقیم بر سئو
و اما تگ تیتر فواید غیرمستقیمی هم برای سئو سایت دارد. برچسبهای HTML هدینگ تجربه بهتری برای خوانندگان شما ایجاد میکنند (UX) و به ایشان کمک میکنند تا آنچه را که به دنبالش هستند بیابند. با توجه به اهمیت زیادی که گوگل برای تجربه کاربری سایت قائل است، این امر میتواند به صفحات شما در رتبه بندی بهتر کمک کند. به علاوه، عناوین معنیدار و صادقانه خوانندگان را در صفحه نگه خواهد داشت (زمان ماندگاری بیشتر) و حتی شاید به صفحات دیگر سایتتان هم سری بزنند.
منبع
- شنبه ۱۴ تیر ۰۴ ۱۵:۵۱
- ۴ بازديد
- ۰ نظر