من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

معیار، استانداردی برای اندازه‌گیری کمی است. گوگل آنالیتیکس تا ۲۰۰ معیار مختلف را برای سنجش عملکرد وب‌سایت‌ها پشتیبانی می‌کند. در اینجا برخی از محبوب‌ترین معیارها آورده شده است:

  • کاربران. یک بازدیدکننده منحصر به فرد یا جدید از وب‌سایت.
  • نرخ پرش (Bounce rate). درصد بازدیدکنندگانی که فقط یک صفحه را مشاهده کرده‌اند. این بازدیدکنندگان فقط یک درخواست به سرور گوگل آنالیتیکس ارسال کرده‌اند.
  • جلسات. گروهی از تعاملات بازدیدکنندگان که در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای از فعالیت اتفاق می‌افتد.
  • میانگین مدت زمان بازدید: هر بازدیدکننده به طور متوسط ​​چه مدت در سایت می‌ماند.
  • درصد بازدیدهای جدید. درصد بازدیدهای وب‌سایت که برای اولین بار انجام می‌شوند.
  • صفحات در هر جلسه. میانگین تعداد بازدید صفحات در هر جلسه.
  • تکمیل اهداف. تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان یک اقدام مشخص و مطلوب را انجام می‌دهند، که به آن تبدیل می‌گویند.
  • تعداد کل صفحات مشاهده شده .

برای سفارش طراحی سایت دررشت به وب سایت خجسته وب مراجعه کنید

معیارها در مقابل ابعاد

گزارش‌های گوگل آنالیتیکس شامل ابعاد و معیارها هستند. درک تفاوت بین آنها برای تفسیر صحیح گزارش‌ها بسیار مهم است.

ابعاد. اینها ویژگی‌ها یا برچسب‌های کیفی هستند که برای توصیف و سازماندهی داده‌ها استفاده می‌شوند. اگر میانگین طول جلسه در چندین منطقه مختلف اندازه‌گیری شود، ابعاد "منطقه" خواهند بود. "میانگین طول جلسه" که یک اندازه‌گیری کمی است، نمونه‌ای از یک معیار است.

ابعاد را می‌توان در گوگل آنالیتیکس سفارشی‌سازی کرد. نمونه‌هایی از ابعاد رایج شامل موارد زیر است:

  • زبان.
  • نوع مرورگر.
  • شهر و کشور.
  • مدل‌های دستگاه‌ها.
  • گروه سنی کاربر.

معیارها. اینها اندازه‌گیری‌های کمی از یک نوع داده واحد هستند. نمونه‌هایی از معیارها شامل میانگین طول جلسات، تعداد بازدید صفحات، تعداد صفحات در هر جلسه و میانگین زمان حضور در سایت است. معیارها برای مقایسه اندازه‌گیری‌ها در ابعاد مختلف استفاده می‌شوند.

مزایا و محدودیت‌ها

در اینجا مزایای اصلی گوگل آنالیتیکس را بررسی می‌کنیم:

  • رایگان و استفاده از آن آسان است.
  • این ابزار ابزارهای متعددی برای ثبت (و در نهایت اقدام بر اساس) بینش مشتری ارائه می‌دهد.
  • این ابزار با بسیاری از ابزارهای گوگل و شخص ثالث ادغام می‌شود تا دیدگاه جامع‌تری از مشتریان در سایت‌ها یا برنامه‌های یک کسب‌وکار ارائه دهد.
  • این ابزار از یادگیری ماشینی گوگل برای ایجاد بینش‌های جدید و پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌کند که می‌تواند پایه و اساسی برای بهبود در بازاریابی و بازگشت سرمایه (ROI) کسب‌وکار باشد.
  • رابط کاربری آسان و گزارش‌های قابل اشتراک‌گذاری، اشتراک‌گذاری اطلاعات را تسهیل می‌کنند. پشتیبانی فنی داخلی و زیرساخت جهانی گوگل، این سیستم را قابل اعتماد کرده و می‌تواند به کاربران کمک کند تا کنترل داده‌های خود را حفظ کنند.

یکی از محدودیت‌های گوگل آنالیتیکس، اتکای آن به تکنیک‌های نمونه‌گیری داده‌ها است . علاوه بر این، کیفیت داده‌ها می‌تواند توسط کاربرانی که کوکی‌های گوگل آنالیتیکس، برخی افزونه‌های مرورگر، برنامه‌های فیلتر تبلیغات و شبکه‌های حریم خصوصی را مسدود می‌کنند، به خطر بیفتد. مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR)، در میان سایر قوانین اخیر، حقوق حریم خصوصی کاربران را گسترش داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.