اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها معتقدند که محتوا و طراحی وب سایت یکی هستند. در واقع، برخی حتی ممکن است بر این باور باشند که داشتن یک طراحی خوب به معنای داشتن محتوای خوب است. از آنجایی که وظیفه طراحان وب یا آژانسهای برندسازی ایجاد محتوا نیست، آنها سعی میکنند محتوا را با طراحی کلی جایگزین کنند.

این به دور از واقعیت است - محتوا و طراحی وب دو جنبه متمایز از ایجاد یک وبسایت خوب هستند. معماری اطلاعات بخشی از طراحی وبسایت است، اما ایجاد محتوا برای تناسب با طراحی، فعالیتی جداگانه است. طراحی بصری به تنهایی نمیتواند در غیاب طراحی محتوای مناسب، به اهداف خود دست یابد.
طراحی وب و محتوا دو روی یک سکه هستند. یکی بدون دیگری نمیتواند وجود داشته باشد. محتوای معنادار شما نیاز به یک رسانه جذاب دارد که بتواند پیام را به مخاطب هدف شما منتقل کند. علاوه بر این، تنها زمانی که به کیفیت محتوای وب و طراحی وبسایت خود توجه کنید ، شانسی برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو خواهید داشت.
به عبارت دیگر، طراحی وب به خودی خود مانند بستهبندی جذاب یک محصول است. محتوا به طراحی معنا میدهد. اگر محتوای وبسایت خود را حذف کنید، تنها چیزی که باقی میماند ساختار است. و اهمیت محتوا قبل از طراحی در اطراف ما وجود دارد. به عنوان مثال، قبل از فیلمبرداری یک فیلم که ساختار آن را فراهم میکند، فیلمنامه تهیه میشود. به طور مشابه، قبل از تهیه نقشههای یک آسمانخراش، معمار بر توصیف هدفی که قرار است توسط ساختمان ارائه شود، تمرکز میکند.
چرا باید رویکرد محتوامحور را در پیش گرفت؟
در حالت ایدهآل، اتخاذ رویکرد اولویت محتوا باید روش صحیحی برای طراحی وبسایتها باشد. این نباید یک اقدام ثانویه باشد - بلکه باید یکی از بلوکهای سازنده باشد. تنها زمانی که محتوای باکیفیتی در وبسایت خود دارید که برای الگوریتمهای موتور جستجو بهینه شده است، میتوانید مخاطبان هدف خود را برای یافتن وبسایت و پیمایش در آن جذب کنید. انجام این کار همچنین شما را از رفت و آمدهای غیرضروری پس از راهاندازی وبسایت نجات میدهد.
بهترین اطلاعات در کنار طراحی وب، تجربه کاربری و زمان بارگذاری در اولویت قرار خواهند گرفت. هدف این تجربه کاربری کلی، دوری از تکرار کلمات کلیدی و ارائه آن به کاربر با احساسی دلنشینتر است. مصرفکنندگان میخواهند ارتباط شخصی و یک به یک باشد.

اما این بدان معنا نیست که میتوانید از نیاز به طراحی وب خوب چشمپوشی کنید. همانطور که از قدیم گفتهاند، یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد. مگر اینکه تصویر زیبا باشد، بعید است که بتوانید توجه مخاطبان خود را جلب کنید. بنابراین، در حالی که فکر کردن به محتوا باید یکی از اولین مواردی باشد که هنگام شروع یک پروژه جدید باید به آن توجه کنید، باید زمانی را نیز برای طوفان فکری در مورد بهترین طراحی و ظاهر وبسایت خود صرف کنید تا آن را برای بازدیدکنندگان مرتبطتر کنید.
محتوا در طراحی وب به چه معناست؟
این یک افسانه رایج است که محتوا را فقط با کپی کردن برابر میدانند. کپیرایتینگ فقط بر ایجاد محتوای بازاریابی محور تمرکز دارد تا مخاطب را جذب کند و اطلاعات مرتبط با محصولی را که میخواهید بفروشید در اختیار او قرار دهد. اما متن به تنهایی هرگز کافی نیست، به خصوص از آنجایی که اکثر انسانها یادگیرندههای بصری هستند و وقتی در معرض اشکال دیگر محتوا قرار میگیرند، بهتر یاد میگیرند.
در زمینه طراحی وب، محتوا به هر چیزی که در وبسایت برای روایت داستان یک برند وجود دارد، اشاره دارد. ویدیوهای توضیحی، توصیفات، لوگوهای سفارشی ، مقالات و راهنماها، اینفوگرافیکها، دکمههای مختلف برای ناوبری، فرمهای درخواست و عناصر تعاملی، محتوا محسوب میشوند.
با توجه به گستردگی محتوا، مشخص است که چگونه محتوا میتواند بر تصمیمات مختلف طراحی وب تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید ویدیوهای توضیحی برای یک وبسایت تجارت الکترونیک اضافه کنید، باید به سؤالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهید: به چند ویدیو نیاز دارید؟ آیا همه آنها باید مدت زمان یکسانی داشته باشند؟ آیا باید به یک شکل فیلمبرداری شوند؟ آیا ویدیوها دارای عناصر متحرک خواهند بود؟
پاسخ به سوالاتی که به شدت بر محتوا متمرکز هستند، ارائه اطلاعات به شیوهای ساختاریافتهتر و ایجاد یک طراحی کارآمد را آسانتر میکند. این به شما فضای زیادی میدهد تا ایدههای خود را آزمایش کنید و تکرارهای مختلف را امتحان کنید تا به تعادل کامل برسید.
محتوا چه تاثیری بر طراحی وب سایت شما دارد؟
محتوا چیزی است که طراحی وبسایت شما را به مرحله اجرا میرساند. به همین دلیل است که استراتژی محتوا باید هنگام کار روی طراحی در اولویت قرار گیرد.
در اینجا نحوه تأثیر محتوا بر طراحی سایت آورده شده است:
- چهارشنبه ۰۵ آذر ۰۴ ۲۱:۰۴
- ۱ بازديد
- ۰ نظر