نرخ پرش نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که وارد یک سایت می شوند، هیچ اقدامی انجام نمی دهند و تنها پس از بازدید از یک صفحه آن را ترک می کنند . این معیار تمام بازدیدکنندگانی را که وب سایت شما را از همان صفحه ای که وارد کرده اند، ترک می کنند، بدون انجام اقداماتی مانند: کلیک کردن روی پیوند، پر کردن فرم، خرید یا صرفاً بازدید از یک صفحه دیگر، حساب می کند.
برای سفارش طراحی سایت در گیلان و سئو سایت در گیلان به وب سایت محدثه خجسته سر بزنید
Similarweb با تقسیم بازدیدهای تک صفحه ای بر کل بازدیدهای سایت شما در یک دوره تعیین شده، نرخ پرش را محاسبه می کند. نرخ پرش به عنوان درصدی از کل بازدیدها در بازه زمانی مشخص گزارش می شود.
به عنوان مثال، اگر در روز X 500 بازدید کننده از سایت خود داشته باشید و 250 بازدید کننده بدون اقدام باقی مانده باشند، نرخ پرش شما در روز X 50 درصد است. این شامل بازدیدکنندگانی میشود که تا پایان جلسه در صفحه باقی ماندهاند.
نرخ پرش خوب چیست؟
به طور کلی، هرچه نرخ پرش پایین تر باشد، بهتر است، زیرا به عنوان یک صاحب وب سایت، هدف شما به حداکثر رساندن تعامل با سایت خود است.
نرخ پرش بهینه به رقبای شما و صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک هستید، می خواهید به کمترین نرخ پرش ممکن دست یابید، زیرا هر چه تعامل با سایت شما بیشتر باشد و صفحات بیشتری داشته باشید. بازدید کاربران، احتمال خرید آنها بیشتر است. از طرف دیگر، اگر وب سایت شما یک سایت خبری یا یک وبلاگ باشد، کاربران اغلب جلسات تک صفحه ای را انجام می دهند زیرا به دنبال یک قطعه اطلاعات هستند.
با استفاده از داده های Similarweb، می توانید نرخ پرش سایت خود را شناسایی کنید و سپس در مقایسه با رقبای خود و در کل صنعت خود را معیار قرار دهید تا متوجه شوید عملکرد شما در برابر رقبا چگونه است .
نرخ پرش می تواند نشان دهنده عملکرد یک سایت در حفظ بازدیدکنندگان باشد. نرخ پرش غیرعادی بالا به طور کلی نشان دهنده این است که مردم یک وب سایت را ترک می کنند و مایل نیستند برای کاوش در اطراف خود بمانند. از این معیار برای درک به عنوان معیاری برای بازدیدهای درگیر استفاده کنید.
- نرخ پرش را بر اساس کانال بازاریابی تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام منابع ترافیک بیشترین ترافیک را به سایت شما هدایت می کنند. علاوه بر این، میتوانید کانالهای ترافیکی را با نرخ پرش بالا شناسایی کنید تا مشکلات سفر کاربر خود را مشخص کنید.
- برای ارزیابی عملکرد محصولات، کمپینها و صفحات فرود خاص و بهینهسازی آنهایی که کمتر از میانگین سایت هستند، نرخ پرش را برای صفحات یا گروههای صفحه خاص پیگیری کنید.
صنعت، نوع سایت، کانالهای ترافیک، استراتژی سئو و غیره را در نظر بگیرید . درک نرخ پرش شما میتواند به شناسایی مشکلات مربوط به تجربه کاربری و محتوای وبسایت شما کمک کند و به شما این امکان را میدهد تا تعامل را بهبود ببخشید و تبدیلهای بیشتری را افزایش دهید.
- دوشنبه ۲۳ مهر ۰۳ ۱۷:۳۵
- ۹ بازديد
- ۰ نظر