من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

یادگیری سئو مزایای بسیاری را برای همه نوع یادگیرندگان ارائه می دهد. در زیر پاداش هایی که از یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو دریافت می کنید آورده شده است:

  • یک شغل رو به رشد بسازید
  • آژانس خود را راه اندازی کنید
  • کاری کنید که وب سایت وبلاگ شما ترافیک داشته باشد
  • به هر وب سایتی کمک کنید رشد کند و ترافیک دریافت کند
  • مهارت را بیاموزید و کسب و کار خود را توسعه دهید یا یک وب سایت راه اندازی کنید
  • مسیری سریع برای یادگیری و انجام بازاریابی دیجیتال

سئو برای کمک به رشد کسب‌وکارها کار می‌کند، که روشی موثر برای بازاریابی است. به همین دلیل سئو برای کسب و کار مهم است. شما می توانید بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید، خدمات و محصولات خود را به مخاطبان مناسب برسانید و سرنخ های ارزشمندی به دست آورید.

 

چرا سئو مهم است؟

بسیاری از افراد از موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو برای کشف استفاده می کنند. معمولاً بازدیدهای ترافیک ارگانیک از جانب کاربرانی است که قبلاً درباره سازمان شما چیزی نشنیده اند. این موتورهای جستجو وب سایت شما را قادر می سازند تا به مخاطبان جدیدی دست یابد. 

اگر سایت شما مقصد است، موتورهای جستجو جاده هایی هستند که مردم را به آنجا می برند. این بدان معناست که آنها ترافیک جدید و هدفمندی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر در سایت خود هدفون می فروشید، گوگل افرادی را برای شما ارسال می کند که به طور خاص به دنبال خرید هدفون هستند. بنابراین، اگر بتوانید وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، فرصت های باورنکردنی به دست خواهید آورد. 

آیا می خواهید وب سایت شما معتبر و مرتبط باشد؟ بله؟ پس به همین دلیل سئو بسیار مهم است.

چگونه سئو را قدم به قدم یاد بگیریم؟

یادگیری سئو ممکن است، اما زمان می برد زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. خوشبختانه، اطلاعات بسیار مفیدی برای حمایت از شما در فرآیند یادگیری وجود دارد.

یادگیری تئوری سئو به شما می گوید که برای سئوی وب سایت خود چه کاری انجام دهید. با این حال، استفاده از اصول سئو در عمل باعث ایجاد تفاوت در رتبه بندی و ترافیک شما می شود.

بیشتر وقت شما صرف تمرین سئو می شود و صرفاً به مطالعه تئوری در این دوره نمی پردازد. بنابراین، اگر می خواهید نحوه انجام سئو را یاد بگیرید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. اصول سئو را بدانید

قبل از غواصی در ابزارها و منابع، مطمئن شوید که اصول سئو را می دانید.

الف) بدانید سئو چیست و چرا اهمیت دارد

بهینه سازی موتورهای جستجو همه فرآیندها و تکنیک هایی را توصیف می کند که به شما کمک می کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال اینکه افراد را به سمت صفحات وب خود هدایت کنید، بیشتر می شود. بنابراین، هدف اصلی سئو، دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو است.

چرا سئو مهم است؟

بیشترین ترافیک موتورهای جستجو به سایت هایی می رود که در 5 جایگاه اول نتایج جستجو قرار دارند. این بدان معناست که اگر می خواهید از موتورهای جستجو ترافیک دریافت کنید، وب سایت شما باید در رتبه های برتر برای عبارات جستجو باشد.

ب) کار موتورهای جستجو را بیاموزید

برای انجام سئو، به درک اساسی از نحوه کار موتورهای جستجو نیاز دارید. به طور خلاصه، موتورهای جستجو یک فرآیند 3 مرحله‌ای را دنبال می‌کنند: خزیدن، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی.

  • خزیدن - در طول این فرآیند، عنکبوت‌های موتورهای جستجو (ربات‌ها) در وب می‌خزند تا صفحات جدید را شناسایی کرده و صفحات موجود را تغییر دهند.
  • نمایه سازی - داده های جمع آوری شده از مرحله اول سازماندهی، مرتب شده و در یک نمایه ذخیره می شوند.
  • رتبه بندی – زمانی که کاربر نهایی یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ می کند، الگوریتم های رتبه بندی تعیین می کنند که کدام صفحات وب در SERP ها و به چه ترتیبی نمایش داده شوند.

سئو عبارت است از حصول اطمینان از خزیدن موتورهای جستجو، فهرست بندی صفحات وب شما و نشان دادن بهترین محتوای شما به موتورهای جستجو. از منظر SEO، اطمینان از اینکه خزنده‌ها بدون مشکل به محتوا دسترسی دارند و سیگنال‌های مناسبی را به الگوریتم‌های رتبه‌بندی می‌دهید، ضروری است تا آنها متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست.

کل فرآیند بدون دخالت انسان انجام می شود. بنابراین، این مسئولیت شماست که کار موتورهای جستجو را تا حد امکان روان کنید.

ج) فاکتورهای رتبه بندی SEO را بدانید

فاکتورهای رتبه بندی سئو بر عملکرد وب سایت و صفحات شخصی شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. ارتباط متن مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل است، به این معنی که محتوای صفحه وب شما چقدر با درخواست کاربر مرتبط است.

گوگل همچنین در نظر دارد:

  • سرعت بارگیری صفحه وب شما چقدر است
  • تعداد وب سایت های دیگر به وب سایت شما پیوند دارند
  • اینکه آیا صفحه وب شما از پروتکل امن HTTPS استفاده می کند

د) انواع سئو را بشناسید

انواع اصلی سئو عبارتند از:

  • سئوی درون صفحه : بهینه سازی یک صفحه خاص برای رتبه بهتر. تاکتیک‌ها شامل بهینه‌سازی برچسب عنوان، بهینه‌سازی محتوا و پیوند داخلی است.
  • سئوی خارج از صفحه : انجام فعالیت های سئو که خارج از وب سایت شما انجام می شود. تاکتیک‌ها شامل توزیع محتوا، لینک‌سازی و مدیریت رسانه‌های اجتماعی است.
  • سئوی فنی : تقویت جنبه های فنی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران نهایی. تاکتیک ها شامل بهبود سرعت صفحه وب و معماری وب سایت است.

همچنین تاکتیک‌های SEO برای قالب‌های محتوای خاص وجود دارد، از جمله:

  • سئوی تصویر: برای بهینه سازی تصاویر برای رتبه بهتر در نتایج تصاویر معمولی.
  • SEO ویدیو: برای بهینه سازی ویدیوها برای رتبه بهتر در نتایج معمولی، نتایج ویدیویی و نتایج تصویر در سیستم عامل هایی مانند YouTube.

حتی رشته های سئو برای انواع خاصی از کسب و کارها یا وب سایت ها وجود دارد، مانند:

  • سئوی محلی : به کسب و کارهای محلی کمک کنید در نتایج محلی رتبه بالاتری کسب کنند.
  • سئوی بین المللی: تاکتیک هایی برای وب سایت هایی که به زبان ها و مکان های مختلف خدمات ارائه می دهند.
  • سئوی تجارت الکترونیک: استراتژی برای فروشگاه های آنلاین.
  • SaaS SEO: استراتژی برای کسب و کارهای نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS).
  • سئوی مشاغل کوچک: استراتژی برای مشاغل کوچک.
  • B2B SEO: استراتژی برای برندهای تجاری (B2B).

 

2. نقش سئو در بازاریابی دیجیتال را بشناسید

قبل از پرداختن به اصول سئو، باید به وضوح نقش سئو در بازاریابی دیجیتال را درک کنید.

سئو بخشی از SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) است که ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو از طریق SEO یا تبلیغات پولی دریافت می کند. یکی از کانال های موجود در دیجیتال مارکتینگ است. کانال های دیگر عبارتند از رسانه های اجتماعی، ایمیل و بازاریابی محتوا. 

از این رو، سئو همان تبلیغات پولی نیست و تنها جزء بازاریابی موتورهای جستجو نیست.

3. درباره کلمات کلیدی و فرآیند تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید

وقتی به این نقطه رسیدید، باید بدانید که همه چیز در بهینه سازی موتورهای جستجو با یک کلمه کلیدی شروع می شود. کلمات کلیدی سئو عبارت‌های جستجویی هستند که کاربران نهایی در یک موتور جستجو تایپ می‌کنند که برای یک وب‌سایت خاص بسیار مهم است.

سایر مراحل سئو به شدت با کلمات کلیدی مرتبط هستند، زمانی که با مرحله فنی سئو مرتبط با تنظیمات مربوط به زیرساخت مواجه شدید .

درک اینکه کدام کلمات کلیدی را در محتوا باید هدف قرار دهید، تحقیق کلمات کلیدی نامیده می شود. بنابراین، تسلط بر تحقیقات کلمات کلیدی در برنامه یادگیری SEO شما ضروری است.

   
   

4. نحوه اندازه گیری عملکرد سئو را بیاموزید

مرحله بعدی اندازه گیری عملکرد سئو است. این به این دلیل است که اگر ندانید چه چیزی را اندازه گیری کنید و چه KPIهایی را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه موفقیت آمیز بودن کمپین های سئو خود نخواهید شد.

برای اندازه گیری عملکرد سئو، باید یاد بگیرید که از دو ابزار ضروری استفاده کنید: 

  • کنسول جستجوی گوگل 
  • گوگل آنالیتیکس

کنسول جستجوی گوگل (GSC) اطلاعاتی درباره عملکرد سایت شما در گوگل ارائه می دهد. می توانید صفحاتی را که از گوگل ترافیک دریافت می کنند و برای کدام کلمات کلیدی مشاهده می کنید.

گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران نهایی پس از بازدید از سایت شما چه کاری انجام می دهند. شما می توانید تشخیص دهید که از کدام صفحات وب بازدید می کنند، چه مدت در یک صفحه وب باقی می مانند و چندین معیار ارزشمند دیگر.

5. رقبای خود را مطالعه کنید

یادگیری از رقبای خود یک راه عالی برای درک اینکه چه چیزی به موفقیت وب سایت های دیگر کمک می کند.

شما می توانید یک تجزیه و تحلیل رقیب انجام دهید تا کلمات کلیدی جدیدی را برای اهرم، جایی که رقبا از آن بک لینک دریافت می کنند و فرصت های جدیدی برای سرمایه گذاری پیدا می کنند.

6. سئو را به کار بیندازید

وقت آن است که سئو را به کار بگیرید. بهترین رویکرد برای تازه کارها این است که موضوعی را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند و یک وبلاگ راه اندازی کنند. لازم نیست شیک یا خیلی معروف باشد. موضوعی را که خوب می دانید انتخاب کنید، یک وب سایت راه اندازی کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

در این مرحله، ممکن است مجبور شوید چند راهنما را مجدداً مرور کنید و به خود یادآوری کنید که چگونه جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید، عناوین صفحه خود را بهینه کنید، تأیید کنید که ربات‌های جستجو می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند و بسیاری موارد دیگر.

ایجاد یک برنامه اقدام و استفاده از چک لیست ها برای پیگیری کارهایی که باید در هر مرحله انجام دهید، بهترین کار برای جلوگیری از گم شدن است. 

 

7. درک درستی از ابزارهای سئو کسب کنید

چندین ابزار سئو ، از ابزارهای کلیدواژه گرفته تا جستجوگرهای سئو و نرم افزارهای تحلیلی، حدس و گمان را از تلاش های سئوی شما خارج می کنند .

ابزارهای سئو به تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک ها، اجرای ممیزی سایت، بررسی تجزیه و تحلیل وب سایت و یافتن شکاف های محتوا کمک می کنند.

ابزارهای برتری که باید با آنها آشنا شوید عبارتند از کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس، Ahrefs، Semrush و Moz. 

8. دانش خود را در مورد سئو گسترش دهید

همانطور که در طرح یادگیری بالا مشاهده کردید، مفاهیم سئوی مختلفی برای تسلط بر آن وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. داشتن همه چیزهایی که باید در یک مکان بدانید باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما می شود.

ثبت نام در دوره آنلاین سئو راهی کارآمد برای گسترش دانش سئوی شما است. یک دوره خوب سئو اصول اولیه سئو و مفاهیم پیشرفته تر را به شما می آموزد. یادگیری را می‌توان با مثال‌های واقعی و دستورالعمل‌های ساده‌تر و آسان‌تر و سریع‌تر کرد.

  • گواهینامه های SEO - شامل بهترین گواهینامه های SEO است که می توانید در آنها ثبت نام کنید که در صورت دنبال کردن یک شغل SEO می تواند مفید باشد.
  • دوره های آموزشی SEO - به شما کمک می کند تا با سئو هماهنگ شوید.
  • دوره های آموزشی سئو گوگل – سئو را با برنامه های آموزشی رسمی گوگل سئو درک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.